CI_NSwitch_FamicomDetectiveClub2_chars.png
These deep cuts from Nintendo history have been localised in English and modernised for Nintendo Switch, with updated visuals and fully-voiced cutscenes. Suspense, drama, and twists and turns await at every corner – you’ll be on the edge of your seat as you dive into these deep narratives set in Japan.
Please note: both games are only available with Japanese voiceover and English on-screen text.
To crack these cases, you’ll need to talk to witnesses, comb crime scenes for clues and interrogate suspects, relying on your investigative instincts to guide you towards the right course of action. You’ll generate new leads as you delve deeper, expanding your sleuthing repertoire and leading you ever closer to the truth. If you think a lead is starting to run cold, consult the details of the investigation jotted down in your detective’s notebook. Can you figure out who the culprit is...before it’s too late?
The protagonist is found lying at the foot of a cliff in the Japanese countryside, suffering from amnesia. Hoping to regain his lost memories, he works with detective assistant Ayumi Tachibana to help solve a complex murder case surrounding a wealthy family in a haunted village.
Set before the events of The Missing Heir, a younger Ayumi is shocked by the sudden passing of her high school friend and “Detective Club” co-founder, Yoko. Meanwhile, while searching for his missing parents, the protagonist is recruited to investigate a supernatural rumour surrounding Yoko’s mysterious death.