GOKEN
"Action RPG." A genre that defined adventure and represented the childhood of all gamers, revived, redefined, from Japan.
GOKEN seeks to bring back everything that was right about gaming in an action packed open world environment in the form of the good old Action RPG genre and have the old school gamers tremble in nostalgia.
One day, during a fete to praise the gods, the blades of the swordsman turn against the gods for reasons unknown.
One of the gods, Ozone, furious with all his powers, sealed the swordsman away at the top of a mountain now known as Swords Peak.
This tale begins 5,000 years after the battle between the two, near a the small village of Cardina.
While the game features a rather old school “quarter view” mechanic, the map transitions and event scenes, even the combat is all seamless as can be to enhance the overall gaming experience.
Utilizing 2 primary attack buttons, users can assign different weapons to each button to create a unique combo that fits the users need as they go. Monsters, bosses and stage gimmicks can require a specific type of weapon at times creating opportunities for users to strategize their best route of approach.