Galacticon is a video game with the look and feel of arcade cabinet games from the early 80's that rescues the unbeatable gameplay and fun of those classics, but with touches of "puzzle" to increase bonus points and enter your score in the local high score table (or even in the worldwide leaderboard).
Humans are tiny creatures of an outer belt planet that thanks to their biomechanical monstrosities have invaded, exploited ans enslaved most species in the galaxy.