Gas Station Simulator
Gas Station Simulator is all about renovating, expanding and running a gas station along a highway in the middle of a desert. Freedom of choice and multiple approaches to run your business and deal with pressure are key ingredients in this game.
Buy an abandoned gas station in the middle of nowhere and restore it to its former glory. Get rid of debris and broken furniture, fix up the walls, paint and decorate the place to your liking. Just don’t spend all your cash on the looks right away, you bought a gas station after all. Repair the equipment, buy what can’t be repaired and start serving your customers to earn money for further renovations and improvements.
Restoring your gas station is one thing, giving it a personal touch another. The game offers a wide array of options to customize what you have already built and lots of decorations to further enhance the uniqueness of the place. Some decorations can be bought, others have to be acquired during gameplay. It is not just about making the gas station look nice. The more impressive your gas station looks, the more customers will be attracted.
Serving your customers is key in running your gas station with success. They all expect to have their cars filled up, their shopping done right away and aren’t that patient even when it comes to repairs of their vehicles. You are going to be dealing with some serious time pressure at peak hours and have to schedule various tasks for when it’s less hectic. Proper time management and choosing the right priorities becomes very important when it comes to keeping your customers happy.
While you can try, in most cases running a gas station that has been expanded and upgraded offering lots of different services to your customers might be just too much to handle for you alone. This is where employees come into play. You can hire even multiple employees to help you with the various tasks at the gas station. Employees have their own skills and some are better at some tasks than others. Employees also level based on the tasks they perform and become better at them with time.