Help Chip save the lost Battery Bots on a perilous journey through the treacherous depths of a robot assembly factory. When piloting Chip, you can't jump, but you can soar over the pits of molten metal, giant crushers, pools of toxic waste, shifting saws and high-powered lasers using your trusty head-mounted grapple!
With 30 meticulously crafted levels across 5 diverse worlds, Get-a-Grip Chip is sure to get you (grappling) Hooked! Dodge deadly obstacles, rescue the Battery Bots, and race your friends (or rivals) for the top spot on the leaderboards.
Chip can move side-to-side, grapple to anchor points, and then launch off of them – so anyone can learn to play. But to survive the escalating complexity of the arcade-style levels, you'll build a truly masterful degree of skill and dexterity.
Survive the onslaught of obstacles and you’ll be rewarded with your lost Battery Bot friends.
The more Battery Bots you seek, the sooner they'll unlock new levels, bringing Chip closer to the ultimate goal: repairing their malfunctioning friend Scan-It Janet and escaping the factory!
In addition to the primary gameplay, discover and unlock achievements and custom equipment that changes Chip's appearance - custom equipment is themed to each floor, and can be acquired by finding each floor's Battery Bots or completing a variety of additional challenges.
Hot tracks accompany the fresh platforming challenges throughout - the original soundtrack is not only chock full of slappers by Stimmerman, but the final level of each world is timed to the beat of its track, so getting into the music will also get you into a perfect gameplay flow.