Grow your own worlds and nurture a deep natural connection with everything they hold. See your actions change the world for better! Bring the Evertree back to life in this breathtaking world-crafting sandbox, with life management and adventure elements.
Over time, the Worlds of Alaria faded. The Evertree – where many worlds resided on its countless branches – is now nothing more than a sapling, its splendor long erased from memory. No one knows how to make it grow. But you are different. You hear the sun as it sings across the sky. You hear the language of rain against the earth. You are the last of the Everheart Alchemists and your task has been passed down from generation to generation - Grow and protect the Evertree!
Find unique places, blooming with fantastic fauna and flora driven purely by exploration and game mechanics. How do you want to spend your time? Picking up rocks and flowers, fishing and catching bugs, exploring caves and solving puzzles… it’s up to you!
Learn to craft World Seeds through Alchemy to generate totally new worlds with unique characteristics. Tend those worlds to rejuvenate them and see how they change, and watch as new properties emerge before your very eyes! You can generate unique meadows, deserts, frozen worlds and… oh, well… Alchemy is not an exact science, some seeds may contain unexpected surprises.
Grow offers an impressive catalogue of the cutest buildings and structures to create the town you want. Place them freely and customize them to make sure it feels like home!
Ruins, caves, secret areas… explore and unveil the long-lost knowledge of the Evertree by accessing its very heart.