Howl
Howl is a turn-based tactical folktale set in medieval times. A sinister "howling plague" has ravaged the land, turning all who hear it into feral beasts. You play a deaf heroine plunging into danger in search of a cure.
Plan up to six steps in advance to outmanoeuvre your opponents: wolfish creatures filled with hunger and rage. Various types of fiends are lurking in the shadows, each of them possessing different abilities and their own levels of vitality. So, you need to consider carefully the strategy that will bring them to their knees.
Not only do you have your wits to rely on while plotting your attack, you also have an array of abilities at your disposal. As you slay more wolves, you acquire skills like Vault, Smoke Bomb, and Piercing Shot. Venture forth on your journey to upgrade your skills and unlock more Action Slots and Undo Round Points. As you plan your moves, you will also shape your own prophecy, composing a dynamic work of scripture as you fight.
Howl's visuals are created through "living ink", a flowing art style that paints the story as you play. Carve your way through a dark, fairy-tale world made up of obscure yet magical places where you fight and write to rid the lands of the plague.