Immortal Redneck
Immortal Redneck is an FPS set in Egypt with roguelite elements. The game mixes old school first-person shooter action with roguelite mechanics. Frantic gameplay, twitch controls and an arcade-style feel meet randomly generated dungeons, a complete skill tree, permanent death and nine classes with different traits.
The game revolves around a redneck tourist who wakes up mummified in ancient Egypt after an accident. Why is he here? How did he survive the accident? And why is he mummified?!
The answer lies within the three danger-filled pyramids of Giza, all protected by an army of monsters and huge bosses. Obviously, your mission is to get inside the pyramids, kill all the enemies and discover what's going on!