Infectra is a strategy game set in 2124 on the distant planet Emevera III, ruled by the Maxploit Corporation, where an epidemic of a yet unknown virus broke out.
The corporation was during advanced level of colonizing a new planet, the perfect source of strategic materials. The group of engineers, miners, technicians and their families meant to be the seed of a new civilization. And then one day a not yet classified organic gas spread out to the atmosphere, changing irrevocably genotype of people with direct contact with... let's call it virus. It sounds like something manageable.
When the world is on the edge of catastrophy and the future lays in your hands, the man must hold his ground and find a way of survival.
Stop the infection from spreading. Guide civilians to the rescue zones and fight hordes of mutants. The corporation is counting on you!