Embark on an epic adventure across a world of beautiful LEGO diorama biomes crafted brick by brick as you search for inspiration to help your grandfather reinvigorate his rundown amusement park with your little robot buddy in tow. Your journey will take you to the deepest jungle, sun-drenched deserts, a bustling city corner, a towering medieval castle, and tropical Caribbean islands. Help the minifigures of these worlds by solving puzzles and unlock new skills throughout the story to further explore these worlds and uncover the many secrets and mysteries they contain.
From purely aesthetic creations, such as a market stand or music box, up to functional physics-based puzzles like building a crane or gyrocopter - each diorama offers a variety of construction spots with the freedom of intuitive brick-by-brick building. In each spot you are given a set of bricks and it’s up to you to figure out a unique build that will work. On top of specific puzzles and quests, there are additional builds in the amusement park so you can customize the rides to make them your own!