Leopoldo Manquiseil
The freedom of creation has disappeared and only small independent studios seem to offer a small resistance.
Our hero? He is none other than the great David Sant... Sorry, we cannot reveal his identity for now. He calls himself "Leopoldo Manquiseil".
After the exploitation and stress he is under during his daily work at Badland Games, Leopoldo suffers a strange accident when he arrives home. When he wakes up he feels different than usual, he feels stronger. He feels like... He has super powers!
Destiny already seems to have its own "chosen", so now you be the one to put yourself in Leopoldo's shoes: jump, climb, shoot... Do whatever it takes to get our hero to bring peace and we can be one step closer to the second Golden Age for the industry in the Spanish region!
But don't worry, Leopoldo Manquiseil won't be alone in his adventure: he'll count on the support and help of big industry characters like "Gonzo" Suarez, Luis Quintans, Sara Borondo, Bruno Sol, Ramón Nafria or Santi Valero, from Video games for food.
“Leopoldo Manquiseil: A new super hero is coming” is a small tribute to one of the biggest names in the Spanish videogame industry: David Santos.
Vanir Project, creators of Nightmare Boy, are behind the development of the title, a classic 2D platformer, with a remarkable retro aesthetics and a chiptune soundtrack created by Vic Hernand.