Lone McLonegan used to be "The Most Wanted Outlaw In The Wild West" but now he's a little rusty and out of shape. Bragg Badass, his arch nemesis, is now number one on the most wanted list and the new idol of the West.
When Lone learns of Badass' latest exploit, he finishes his mojito, jumps off his couch and decides to reclaim his spot back by robbing the Bank of Oldewell, which holds the most secure safe in the county. That will no doubt put the highest price on his head again and he will once again outdo Badass at last!
Halfway through the journey the stagecoach in which Lone is traveling is attacked by Badass' hitmen and Lone must walk to Oldewell to make history again.
Lone McLonegan is a point-n-click adventure game. Look, pick up and use objects, talk and interact with characters, kick things, carry countless strange inventory items and use them in the most comical way.
Lone is the classic tough guy... but only on the outside. On the inside he's soft and cowardly. He avoids fights whenever he can and usually gets out of the most convoluted situations by using his wits, and of course your help. In Lone McLonegan you don't just solve puzzles, Lone will also talk to you, discuss your decisions, and win you over with his personality.
All the characters are hand-drawn and the scenes maintain that special charm of the old western movies. We have included a ton of pop culture references that will make you laugh out loud and funny anachronisms that make Lone McLonegan a unique game with a tremendous personality that will not leave you indifferent.