Lovecraft’s Untold Stories is an action rogue-lite with RPG elements. You explore randomly generated levels based in H.P. Lovecraft stories, fighting cultists and all kinds of monsters from the Mythos, improving your weapons and gear, solving puzzles and challenges, and looking for clues and knowledge to defeat the Great Old Ones and the Outer Gods.