Mars Base
Welcome to Mars, adventurer! You have been selected to join the latest Mars colonization mission, establishing a permanent human presence on the enigmatic Red Planet. Your assignment is at Mars Base, located in the scenic Erebus Montes region on the Amazonis Planitia. Your job? Make sure that our nascent colony can sustain itself through agriculture. Achieve the impossible and convert the harsh Martian soil into arable land, to grow everything the colonists need to survive. If successful, you'll mark the beginning of Human-Martian history.
The scenic Erebus Montes region is located in one of the most fascinating regions of Mars, with a rich geological history. Mars Base will be tasked with digging into this rich history and help humanity understand our next home a little better.
The base is a living organism, with dozens of facilities. You will have access to all the necessary essentials upon landing, including crafting facilities, research labs, solar power plants, and your trusty greenhouses.
Every colonist has something to share. Be sure to interact with your fellow expedition members to learn their stories and see if you can't help them with their tasks. Teamwork!
More colonists will join you at the base every two Earth years, bringing with them more job expertise and assisting in growing Mars Base. See it grow from an outpost to humanity's first extraterrestrial city!
As the expedition's main botanist, you'll be responsible for turning a dead planet into a living one, a planter at a time. The other colonists will certainly appreciate your tireless labor to keep them fed and alive.
Martian soil can be toxic and barren, so botanists have to get creative. Starting with raw resources supplied by fellow colonists on a daily basis, you'll be able to gradually turn this sterile land into something much more suited for life to thrive.
Utilize a broad range of tools to succeed, from modular planters that can be combined in an infinite variety of configurations to autonomous robots to automate much of the labor.
Mars is more than just humanity's first foothold in the stars. It is also endless wind-swept plains and cyclopean mountains above ground, gigantic pyroducts and vast caverns below, as well as the most hostile environment humanity has set foot upon. Grow your crops, pack them for the journey, and venture out beyond the safe perimeter of Mars Base to explore the Red Planet!