Mask of the Rose
Welcome to Fallen London: a darkly hilarious gothic underworld where death is a temporary inconvenience, the rats talk, and Hell is only a stone's throw away.
The possibilities for personal connection in London are different now. Thrown together in crisis, you might befriend or romance many of the characters you meet, from Griz, your assertive housemate for whom the Fall was a chance to break free of Victorian societal norms, to the infernally well-dressed gentleman at the Brass Consulate with the amber eyes.
Even death itself has a twist here: the first murder victim since the Fall is feeling much better, and keen to see justice done. Unfortunately, as the doctor who treated him immediately before he expired, your housemate Archie is the prime suspect...
Will you be a brilliant matchmaker, connecting friends and rivals while remaining unattached? Or are you looking for lasting love? Perhaps you're open to whatever comes your way? Every major storyline is accessible regardless of whether your approach to love is romantic or platonic.
Use an elaborate, dynamic story-crafting system to create love stories – and murder theories. Are the twists in the tale not to your taste? Then change the motive, the location, even the victim, and see how the stories adapt!
Your past will open different doors for you in London. What was your life on the Surface like? Were your family landed gentry? Or did they own a tailor’s shop, or dabble in the occult?
Your clothing will also make people think differently of you. Your outfits open new possibilities in conversation: be bolder, more commanding, more flirtatious. Ingratiate yourself with London's inhabitants by changing your style of dress – they won't be able to resist you in that hat!
“...if the idea of getting your freak on in a world where tentacles slither out of mouseholes and rats build homemade guillotines leaves you a little uneasy, you can opt to pursue a platonic relationship instead. In a place like this, you sense you might need as many friends as you can get.”