Matchpoint - Tennis Championships
Matchpoint – Tennis Championships is a modern take on tennis, featuring a true-to-life on-court experience supported by a deep career mode and unique rivalry system.
The game places a strong focus on tactical realism, positioning and aiming, allowing the player to move their superstar in exactly the right way to get the most out of their shots.
Matchpoint – Tennis Championships combines slick character animations, authentic ball physics and enhanced player control to replicate the realistic rhythm of the game - every swing and hit feeling unique and satisfying.
– Enter the world of professional Tennis: “Matchpoint - Tennis Championships” offers a deep career mode featuring a unique merit-based ranking system.
– Create your own 3D tennis star. Choose your look, fashion and play style with an array of customization options including true to life techniques such as left-or right-handed, onehanded or twohanded backhand.
– Dominate the court as a tennis professional. Matchpoint - Tennis Championships features 16 real-life international tennis stars from the professional circuit, like Nick Kyrgios, Kei Nishikori or Amanda Anisimova, including their gear from brands such as Nike, Yonex, Babolat and many more!
– Master all strokes and shots in grand style. Determine the outcome of a rally by choosing the best technique for the time: top spin, flat, lob or slice shot.
– Take on opponents in local or online matches. Play against a cunning AI or face your friends and rivals on the court via local sessions and online cross-play.
– Study your rival’s moves and tactics. Watch your opponents and get to know their strengths and weaknesses to gain a tactical advantage before you even hit the court.
– Fine-tune your tactics in Practice and Training modes: Jump into a variety of mini-games to hone your perfect game and become a force to be reckoned with on the court.