Milky Way Prince is a semi-autobiographical story entirely designed, programmed, illustrated, and scored by a young author, Lorenzo Redaelli.
"During my experience with a borderline partner, I thought that falling in love with him was like becoming part of a binary star system. It’s the rarest, most precious thing in the universe – but the closer they get the more unstable they become."
"My idea was to create an immersive experience where the player is asked to try to understand the dynamics of this unusual relationship. The character you interact with adapts their behavior to yours – using academic terminology, they could set up “rage tests”, “love bombing", or otherwise guilt trip you. The plot's branching storyline is guided by variables such as “submission” and "interest” that fluctuate at each interaction."