Mononoke Slashdown
Control Kagemaru the ninja, using ninjutsu arts, kunai daggers and the katana to defeat ghosts and monsters in this 2D scrolling action game!
But one day, an evil power slowly awakens from the depths beyond the mountain ridges.
Mysterious stones are said to be seen, first in the mountain, then in the fields, and eventually in the city.
And from these stones, ghosts start apperaring successively, turning the peaceful life of the villagers into a nightmare.
"Why won't the warriors come and help the villagers..." Kagemaru already knew the answer, as the city and its castle were flooded with ghosts summoned by this evil power.
While still an apprentice, Kagemaru now stands up fearlessly to fight the ghosts.
In order to save the city and its people, he will have to face the monsters alone.