Moorhuhn Knights & Castles
Finally, Moorhuhn strikes back! Get set, aim, fire...and never neglect your own cover. Fight against the AI, your friends...or your enemies! Pure Moorhuhn action!
The game features an extensive 36 part campaign with challenging battles taking place in the Scottish Highlands, in an icy landscape and near lava-spewing volcanoes. Fit out the seat of your clan to build a mighty and prestigious fortress, and upgrade it continuously with better weapons and defence facilities.
Pursue the evil Clan Chief from one battle to another, and grow stronger and more powerful. You start out with a small shack, but you will soon be able to improve and expand each element of your residence. Eventually, you will become the lord of an extensive castle, able to withstand heavier attacks.
Join the battlefield now, start building up your castle and developing the best strategy, and you will get a free Feature Pack with several multiplayer options in Autumn 2019.
Play fast, action-packed duels against your friends in real time. Just agree on a password, and you are ready to play. Fight for gold and collect as many crowns as possible. The crowns are the multiplayer reward, determining how high you climb up the leaderboard. Weekly and all-time rankings show who is the number one king in the Highlands.
Multiplayer mode requires an Internet connection, while single-player campaigns can be played offline.
With more than 15 million games sold, Moorhuhn is the best-known and most successful German game character. With Moorhuhn Knights & Castles, developed specially for Nintendo Switch, the Chicken opens a new chapter and hits the charts once again. Join the large Moorhuhn community!