More than 120 riders, over 20 official circuits and all the excitement of the official championship are waiting for you.
17 Chapters, one for each Grand Prix of the 2009 season, lie ahead! Put yourself in the boots of legends such as Rossi, Lorenzo, Stoner and Pedrosa at the peak of their careers. In each episode you will face different challenges reliving first-hand the most iconic moments of the world championship.
All contents will be enhanced by more than 50 minutes of real footage at the beginning of each chapter, entirely narrated and directed by the extraordinary Mark Neale.
Become the rider you've always wanted to be with new tutorials that will help you improve quickly through short gameplay sessions.
From the faces of your heroes to the restyling of the official pits, attention has been given to every detail like never before!
Create your own team or join an official one. Choose your staff and develop your bike improving engine, frame, aerodynamics, and electronics: take full control of your gaming experience!