Muv-Luv Alternative Remastered
Muv-Luv Alternative is a direct sequel to Muv-Luv Unlimited, and is the grand finale of the Muv-Luv saga.
Step back into the cockpit and prepare for deployment in Muv-Luv Alternative, the most critically acclaimed visual novel of all time.
This isn’t a cutesy high school rom-com anymore; it’s an epic tale of conspiracies, an alien menace, quantum causality, and much, much more. It’ll test your limits, challenge your worldview, and by the time it’s all over, you’ll be so emotionally spent that it’ll be weeks before you can fully process the implications of what you’ve just witnessed.
This definitive remastered release comes with a brand-new interface, so if you think you’re ready to take the dive, there’s never been a better time to strap in and see for yourself why so many readers consider this the greatest story ever told.
But it seems that fate has bigger plans for Takeru, because after a disastrous failure, he wakes up to find himself back in his childhood bedroom once again. Not in his own world, mind you — but back where he was three years prior. This is no dream; this is a recurring nightmare. But then it hits him: this is a second chance. Perhaps he can use his knowledge to warn Professor Kouzuki, and together, they can somehow find a way to prevent Alternative V from ever being enacted. If he can change history, then maybe — just maybe — he’ll find the answers to all of his questions. Why has he gone back in time? Why isn’t Sumika here? And most importantly, what IS Alternative IV?