My Arctic Farm 2018
At the beginning of the game, all you own is an empty field, a few pennies and a single little penguin... You need to feed your penguin, take care of it and improve its lifestyle.
Well fed with fishes, your penguin will lay eggs which can then be sold to the Shopkeeper. With this money, you can buy new animals at the Farmers’ Market.
So, the aim of the game is to increase your money counter by selling eggs and other farm produce, so as to buy more livestock at the Farmers’ Market and purchase equipment for your farm from the Shopkeeper.
Little by little as your farm builds up, you will unlock certain bonuses: a fishing kit, a campfire, an Inuit totem, a guard dog, an iceberg, etc.