Notebook Artillery
Once upon a time in the late 20th century AD, near the turn of the penultimate decade of the millennia, a magical confluence occurred in Middle School computer labs across the globe: Artillery.
Notebook Artillery is a love letter to hours wasted playing video games in Middle School computer labs instead of working on class assignments. And sure, maybe if I would've spent more time paying attention in class and less time playing video games I wouldn't be making indie games as a means to pay off insane amounts of student debt. But hey, its 2020 and maybe this can be one last beacon of hope for myself and everyone who loves this kind of game.
Players choose their "firing angle" and "powder amount" to fire cannonballs at opposing player's towers, or break floating targets in a solo player target practice mode. The randomly generated stage layouts will change strategy from round to round, and wind strength has an effect on a cannonball's trajectory which players must account for. Its simple arcade-simulation-action, fun for all ages, with completely hand drawn game art running at a gorgeous 4K. It's like you're looking directly into a Trapper Keeper and the imagination of every middle school kid. Whats not to love?
This was such a fun game to make, and it's so much fun to play with my kids, I hope you find it as fun as I do. And for fans of the original classic, I hope this fulfills the desire to play this game again.