Of the Red, the Light, and the Ayakashi Tsuzuri
One day, he attends the winter festival together with his childhood friend, a black fox named Kurogitsune.
The lanterns burn bright red, and the people are buzzing. As Yue sees the outside world for the first time in his life, he meets two mysterious boys.
It has been adapted into a comic book (10 volumes total), a novel, drama CD, as well as other media.
In 2014 it was re-released on the PSP gaming system with a major revision of the main scenario, and with full voices, a prequel, and a new ending.