The boys are back and ready for some arcade-style action in Otoko Cross: Pretty Boys Breakup! The original cast of Jules, Quincy, Haru, Morgan and Kyun are joined by 4 newcomers, all with unique backstories and voiced in Japanese. As you play through challenging brick-breaking stages of arcade action, you’ll get closer to the boys by spending points you’ve earned in a new in-game shop system to unlock feminine crossdressing outfits and background images to assemble custom dioramas.
The brick-breaking stages of Pretty Battle mode gradually increase in difficulty. Take control a twin-tailed fighter wielding a beam saber and swat the ball towards block targets above. Some blocks drop power-ups, while others take multiple strikes to break. As the action intensifies, enemy ships will appear and fire at you, propellers will deflect shots, turrets will track your position and more, adding a tough-but-fair bullet hell element. Once you’ve cleared all 36 main stages, you can also push your limits with endless challenges. How long can you last?