Out of Space: Couch Edition
You and your friends are about to move into a house in space, where you will have to deal with a deadly alien infestation and face the challenges of building a sustainable spaceship, all to make your new place feel as cozy as home!
Each match starts in a procedurally generated spaceship house that will demand your best planning and teamwork skills to become clean and comfy. You and your friends will need to generate resources, recycle trash and alien goo, buy and build new technologies, and take care of one another, if you ever want to call home the mess that you got into.
As a COUCH-FUN game, Out of Space has short matches and is easy for everyone to grab a controller and play. At the same time also as a STRATEGY game, it will require short and long-term decisions, expanding and conquering new rooms and building technology to automate tasks.
Behold Studios is the studio behind Knights of Pen & Paper, Chroma Squad and Galaxy of Pen & Paper. With a big and strong fan base, we're developing this game with the help of the community, openly sharing builds, milestones and carefully listening to feedback and improving the overall experience of the game.