Parasol Stars - The Story of Bubble Bobble III
In this critically acclaimed TAITO classic, available on modern consoles for the first time, the now-transformed Bubby and Bobby embark on a mission to save their neighboring planets. But this time, instead of blowing bubbles, our favorite duo swings colorful parasols filled with magical powers. Use parasols as a shield against enemy projectiles or stun, and pick up and throw foes as projectiles themselves!
Parasol Stars released in 1991 as the sequel to Rainbow Islands, marks the third installment in TAITO's massively successful Bubble Bobble series of action platformers and has lost none of its colorful charm throughout the years.
High-score hunters can rejoice because just like in the bubble-filled predecessor skillful play will quickly fill the levels with sweet and fruity collectibles that can be gathered to climb the leaderboard.
Parasol Stars is a retro gem brought back for modern consoles whose bright and beautifully crafted worlds will draw you in, and its simple but addictive 1- or 2-player gameplay will make you want to come back again and again to reach the top of the leaderboard.