Plan B from Outer Space: A Bavarian Odyssey
Plan B from Outer Space is an intergalactic adventure game in the style of an interactive book and takes inspiration from classic science-fiction stories and Bavarian culture. Design your very own Alien and try to escape the grasp of the “Barbvarians” as you navigate your own path through this unique sci-fi-comedy-text adventure. Every decision will affect the outcome of your mission; to leave this strange planet unscathed …or maybe you have a plan B for this trip?
A Tribute: To classic science fiction and Bavarian culture, Plan B from Outer Space is a story-focused adventure with dozens of beautifully illustrated backgrounds and animated characters.
Alps vs. Aliens: Design your very own alien with a unique background story and get ready to turn the small Bavarian town of “Unter-Hinterobersbach” upside down.
Choices Matter: Every decision you make has a lasting effect on the story. Will you be a kind-hearted intergalactic traveller, a cruel conqueror … or something entirely different?
Next-level: Put your Alien-brains to the test with a selection of fun mini-games and equip items that will affect the story and your choice-options.
Platin-Alien: Fill the trophy-room in your spaceship by unlocking 19 different endings and discover hilarious easter eggs throughout your journey.