Pokémon Quest
Tumblecube Island is the setting for Pokémon Quest, a rambunctious action RPG created by GAME FREAK inc., the developer of many of your favourite Pokémon titles.
The landscape and inhabitants of Tumblecube Island have a boxy, cube-like look to them, resulting in a Pokémon adventure that looks like none before it. There is no denying that the cube versions of these Pokémon that were originally discovered in the Kanto region are simply adorable!
In this free-to-start* adventure for Nintendo Switch, players set off on expeditions with a team of three Pokémon to explore Tumblecube Island and find its hidden treasures. The Pokémon will move on their own, leaving it up to the player to direct their attacks when wild Pokémon approach.
By equipping your Pokémon with Power Stones found during your journeys, you can customise their skills. Different Power Stones grant different effects such as increased energy, strength, speed and more! As your Pokémon’s levels increase, they will be able to equip more Power Stones.
With so many Pokémon to befriend and treasures to discover, Pokémon Quest is sure to delight Pokémon fans everywhere!