Polygod is a rogue-like, randomly generated, single & multiplayer FPS with a brutal difficulty curve!
Blending a fast-paced, Quake-esque feel with randomness, difficulty and our handcrafted power-up system, Polygod is a hardcore gamer and speedrunner's dream. Only the most skilled and strategic players will defeat the Trial of the Gods.
You are a Faceless One: a one-armed, gun-wielding assassin of legend. The seven deities of Polygod will test your skill with randomly generated arenas of hostile minions, followed by a boss fight against a ruthless Holy Champion.
Each of the arenas features five Altars of Worship, offering you Blessings in exchange for Souls you have collected along your journey. Blessings combine and stack to create unique gun effects, but each has consequences, so choose wisely if you wish to survive each wicked challenge. And don’t forget, death is permanent in this purgatory of the gods!
The art style is inspired by the meta-physical surrealist artist Giorgio de Chirico who is famously revered for his eerie mood and strange artificiality of cityscapes.
Gun customisation with 100 unique blessings. Each seed will offer you a different selection of blessings as you progress through the levels. Strategically combine and stack them to fit your personal playstyle. Ever wondered what it would be like if your bullets were bubbles? Well, what if they were bubbles AND proximity mines? And you shot 3 of them at once? AT THE SPEED OF LIGHT? The options are endless! Do you choose a lethal sniper build, or a bullet wall of death? How will you survive: lifesteal, jump-strafe dodging, tank-like health? How do you want to navigate the environment: double jump, helicopter boots, teleportation?