Project Winter
Communication and teamwork is essential to the survivors’ ultimate goal of escape. Gather resources, repair structures, and brave the wilderness together. Just beware that there are traitors within the group who will be steadily gaining strength as the match progresses. Traitors only goal is to stop the survivors by any means necessary.
As a survivor amongst a group of strangers you will have to collect resources, battle the elements and complete a series of tasks in order to call in one of several rescue vehicles.
Survivors cannot escape unless they work together. Players who wander off on their own will have difficulty surviving the elements, can fall victim to hostile wildlife, or become easy targets for the traitors.
There are several ways to communicate with other players, including proximity-based voice chat, private voice chat radio channels, text chat, and emotes - communication is key if the survivors have any hope of completing their tasks and defending against the traitors.