QUAKE
Enjoy the original, authentic version of Quake, now with up to 1080p* and widescreen resolution support, enhanced models, dynamic and colored lighting, anti-aliasing, depth of field, the original, atmospheric soundtrack and theme song by Trent Reznor, and more. There’s never been a better time to play Quake.
You are Ranger, a warrior armed with a powerful arsenal of weapons. Fight corrupted knights, deformed ogres and an army of twisted creatures across four dark dimensions of infested military bases, ancient medieval castles, lava-filled dungeons and gothic cathedrals in search of the four magic runes. Only after you have collected the runes will you hold the power to defeat the ancient evil that threatens all of humanity.
Quake also comes with both original expansion packs: “The Scourge of Armagon” and “Dissolution of Eternity,” as well as two expansions developed by the award-winning team at MachineGames: “Dimension of the Past,” and the all-new “Dimension of the Machine.”
In the deepest depths of the labyrinth lies the core of lava and steel known only as The Machine. Crusade across time and space against the forces of evil to bring together the lost runes, power the dormant machine, and open the portal hiding the greatest threat to all known worlds—destroy it...before it destroys us all.
Experience the all-new Horde Mode and add-ons for Quake, free to all players. Grab your guns and drop into Horde Mode - play solo, with friends online, or in local multiplayer split-screen. Unlock powerful weapons and power-ups and battle your way through endless waves of monsters.
Expand your experience with free, curated, fan-made and official mods and missions such as Quake 64, which is available to download and play now. More fan-made and official mods and missions coming soon.