QUByte Classics - The Humans by PIKO
The Humans are one of the first games of his time to present cooperation within characters to achieve the objectives that is to make sure your tribe will be alive at the end of the day, organization is the key, and pre-plan your time is highly important.
The player controls a group of humans and may switch between any human at any time, in order to complete a level, it is often necessary to use certain tools or abilities, such as stacking to reach a high ledge.
For example, the spear, a tool obtained in the first level of the game, may be thrown across gaps to other humans, used to jump, thrown to kill dinosaurs or other enemies, or brandished to hold off dinosaurs temporarily.