Quake II
Developed by id Software in 1997, Quake II is a critically acclaimed first-person shooter that introduces an entirely new science fiction narrative and setting. Now, experience the authentic, enhanced and complete version of the original.
Enjoy the original, authentic version of Quake II, now with high-definition widescreen resolution support, enhanced models, improved enemy animations and gore, improved and restored AI behaviors, enhanced cinematics, dynamic and colored lighting, anti-aliasing, depth of field, the original, heavy rock soundtrack by Sonic Mayhem, and more.
Mankind is at war with the Strogg, a hostile alien race that attacked Earth. In response, humanity launched a strike on the Strogg homeworld...it failed, but you survived. Outnumbered and outgunned, fight your way through fortified military installations and shut down the enemy's war machine. Only then will the fate of humanity be known.
Quake II includes both original mission packs: “The Reckoning,” featuring 18 campaign levels and 7 deathmatch maps, and “Ground Zero,” featuring 15 campaign levels and 14 deathmatch maps.
In the first official expansion pack for Quake II, you are part of an elite commando force that must infiltrate a Strogg site. Once inside, you must scour industrial landscapes, crawl through waterways and air ducts, navigate treacherous canyons teeming with vicious mutants, stow away on an alien spacecraft, and destroy the enemy's secret moon base.
A brand-new Quake II experience from MachineGames consisting of 28 campaign levels and one multiplayer deathmatch map. In the depths of Strogg space lies the Machine, a singularity capable of collapsing the fabric of reality. Fight across time and space to find the Strogg-Maker, destroy it, and change the destiny of man and machine.
Enjoy all 19 campaign levels, 10 multiplayer deathmatch maps, and an additional, original soundtrack in this release of the original Quake II 64.
Fight the hostile Strogg through the gritty, military sci-fi campaign and expansions in 4-player online or local split-screen co-op, and compete in pure, retro-style combat with support for 16-player (online) or *4-player (local split-screen). Bot support for offline and online DM and TDM modes included.
Play the campaign and all expansion packs cooperatively or go toe-to-toe in multiplayer matches with your friends regardless of platform!