Raid on Taihoku
This is a 2.5 D narrative adventure game. In the city of Taihoku under Japanese colonial rules, the players have to evade the raid of B-24 Liberator from American Air Force, and face the struggles of humanity through the characters’ eye.
In the safe zones, you can explore the game freely at your will, and follow hints to collect mysterious items hidden in the city; in danger zones, the emphasis is put on the life-or-death cooperation between characters, who have to escape from all kinds of dangers including air raid.
Near the end of WWII, the USA Air Force chose to fight against Japan with island hopping, and the two countries thus had an air combat in the air of Taiwan Strait. On May, 31th, 1945, hundreds of American B-24 Liberators raided the capital of this island, Taipei. Many of the residents died in the raid, while more of them survived, facing the broken hometown.
The leading character, Sayako, got amnesia due to the raid. In addition to surviving in the city ruined by the fire, she also has to step on the journey of finding her memories back. The Taiwanese dog, blacky, is her most reliable partner. In the raided Taipei, the girl and the dog set on their adventure together.
The players have to experience the cruelty and toughness of the war, and in the meanwhile collect the broken memories and clues. Finally, Sayako’s past can be found, and the final truth can be embraced.
● Reconstruct the Taipei city during Japanese colonial period, creating the most authentic raid experience.