Retro Machina
Only one city remains on the planet, and it’s only robots who inhabit it now. Protected by a glass dome, Endeavor rises above the once lively area and worker robots are trying their best to keep it going. In order to maintain it, every robot has to do its job perfectly and any imperfections found are being discarded.
Thrown to a junkyard for a malfunction, a single robot worker is on a quest to get itself fixed. But the city sees this loyal worker as a threat now, so all the robots and defenses that protect Endeavor have turned against their former colleague. With the unique ability to control various machines of the city, including any robots that are in the way, this little Robot is on a mission to fix himself and find intelligent life.
Long ago humans vanished leaving behind only their robotic creations. Now the world they left behind is falling apart. Is there anyone out there to help you fix it and discover what happened to the people who used to live here?
Alone in the world, the little robot has a special trick up his sleeve: the ability to hack and gain control of any other machines. Use them as you like: you can make them fight each other, explore unreachable places, solve puzzles, or just accompany you in your journey. There are dozens of robots with different abilities for you to explore.
From underground facilities to the golden streets of Endeavour, the last city on the planet, your journey will take you across a whole region filled with new challenges, new robots, and mysteries to explore.