Rogue Legacy 2
Rogue Legacy 2 is a genealogical rogue-LITE. That means it has all the trappings of a typical rogue-like, but with persistent upgrades, and persistent heirs. In this game, your legacy defines you. Spend your inheritance, grow the family manor, and give your children a better fighting chance.
Each child is unique, with their own traits and abilities. One daughter could be vampiric Ranger, while another could be a vegan Chef. It’s a new experience every time. RL2 also lets you play how you want to. Go hard and fast, and dive deeper into the depths of a randomly-generated world. Or take it slow and steady and build your character up until you’re ready for greater challenges.
No two classes play the same. Hide atop Ivy Canopies as the Ranger and rain poisoned arrows down on your foes. Take to the skies as a Dragon Lancer, striking enemies at massive speeds. Or sing and dance through danger as the joyous Bard. RL2 supports 15 new classes, with 15 distinct styles of play.
Rogue Legacy 2 features 2.5D stylings, with 3D characters against hand-drawn backdrops. The art uses heavy shading and all animations are done using stepping techniques to keep the familiar Rogue Legacy look and feel.
Biome generation in RL2 will feel completely new, as each biome adopts different “build strategies” to create completely unique randomly-generated regions.
To really push the metroidvania flair, RL2 introduces heirlooms: special items that permanently give your heroes new abilities and fundamentally change the way you play. Prove your worth, provided you can uncover the many heirlooms.
One of the most exciting new features to Rogue Legacy 2 is the ability to pick up Relics, which are unique items that change how your run is played. Gain stat modifiers, complete special challenges, and even gain brand new abilities as you traverse the kingdom. But be careful, the more Relics you obtain the more your resolve is shaken, and all Relics are lost if your hero perishes.
Rogue Legacy 2 takes accessibility to the next level with the introduction of House Rules. Toggle contact damage, tweak global damage and health, and even give yourself flight for difficult platform sections. You have complete control over how you want to play the game. Also introduced are new mechanics such as Off-shore Banking to give struggling players more ways to succeed.
The sequel adds more of everything people loved from the original Rogue Legacy. More traits, spells, classes, biomes, enemies, equipment, rooms, story. More secrets... Just more everything.