The original Romancing SaGa -Minstrel Song- included many of the SaGa series trademark elements, such as the Glimmer and Combo mechanics and was considered to be the epitome of the series when it first released.
The free scenario system that lets you create your own storyline remains at the core of the game, letting you select one of eight protagonists with completely different origins and backstories, then set off on a unique journey.
This remastered edition has evolved in all areas, featuring upgraded HD graphics and numerous enhancements to improve playability. This makes it highly recommended for both fans of the original and newcomers to the SaGa series.
In ages past a mighty battle rocked this land, when Elore, the king of the gods, fought three malicious deities: Death, Saruin and Schirach.
After a long and drawn-out struggle, Death and Schirach were sealed away and rendered powerless, with the final deity Saruin also trapped through the power of the Fatestones and the noble sacrifice of the hero Mirsa.
Now 1000 years have passed since that titanic battle. The Fatestones lie scattered across the world and the gods of evil are resurgent once more. Eight heroes set off on their own journeys, as if guided by the hand of fate.
What tales will these adventurers weave across the vast tapestry of Mardias? You are the only one who can decide!