SCP-087 THE STAIRWELL HORROR
Access to SCP-087 is restricted to authorized personnel with Level 3 security clearance. Exploration sessions within SCP-08 are limited to a maximum duration of 60 minutes and are to be conducted using D-Class personnel for exploration purposes.
SCP-087 refers to an anomalous structure that appears to resemble a stairwell. Attempts to reach the end of the stairwell have been unsuccessful, with subjects reporting an oppressive atmosphere upon entering the structure. Auditory hallucinations, specifically the sound of distant and distressed voices, are frequently reported by those who explore SCP-087. Light sources do not function effectively beyond a few meters within the structure, as the surrounding darkness appears to absorb any illumination.
This document details the initial efforts to investigate SCP-087 using D-Class personnel.