The retro horizontal shooter returns in SEGA AGES Thunder Force AC for Nintendo Switch!
Wield devastating weapons to blast your way through the armada of the evil ORN Empire. Change your ship’s speed to deftly navigate the treacherous terrain of five diverse alien planets on your way to the destroy the menacing ORN Base, all the while fueled by an epic chiptune soundtrack.
Originally released in arcades, the SEGA AGES version lets you relive those memories with an optional arcade cabinet display replete with ambient sounds. There are some surprises for seasoned Galaxy Federation pilots though, as you can now unlock ships from other Thunder Force games, and test your top scores in the online rankings. Rookie pilots need not fear though: this version also boasts save states and a Kids Mode to help you on your mission.