SYMMETRY
Symmetry is a survival management game set in a retro-futuristic, sci-fi universe. Your main goal is to manage the crash survivors and help them withstand the desolate, extremely cold environment in order to fix their spacecraft and escape. The non-obvious plot is accompanied by an atmospheric musical score and graphic design that sustains the harsh and mysterious ambience.
Survivors’ life functions are crucial to their existence, such as eating, resting and mental health need to be taken care of. Extreme circumstances may force crew members to develop new skills like botanics or power plant operations, that weren't necessary in their life on Earth. Gathering all the parts required to repair the spaceship becomes a race against time, as extreme weather conditions and life-threatening supernatural activities become more and more present.
Vector graphics give the game a feeling of mystery and severity of the deserted world. Using dimmed and pastel colors throughout the scenery creates a sense of remoteness from reality and builds an unreal atmosphere of the landscape.