SaGa Emerald Beyond
The latest standalone entry in the SaGa franchise, SaGa Emerald Beyond, brings together the very best elements of the beloved series to offer each player their own unique gameplay experience.
Travel to 17 unique worlds from the Junction, either led by the hand of destiny or by a path forged by your own choices.
Discover the completely different cultures and landscapes, ranging from a densly developed forest of skyscrapers and a green and lucious habitat covered in plantlife to a world governed by five witches, or one ruled by vampires--just to name a few of the distict settings.
Six leading characters, all from diverse backgrounds and with vastly different goals, set out on their journey in five unique story arcs.
They venture to the myriad of worlds for their very personal reasons: One, a human on a mission to protect the barrier defending his city; another, a witch trying to regain her lost magic while maintaining her disguise as a schoolgirl; and yet another, a vampire lord out to regain his crown and reclaim the throne as the rightful king of his world.
Even Selecting the same protagonist for a second--or third or fourth--playthrough will lead to completely new events and stories, a completely fresh path and experience.
SaGa Emerald Beyond has the greatest number of branching plots of any game in the SaGa series.
As the story unfolds in this way it becomes a tale all your own, not only affecting the path you walk but also the multiple potential endings that await each protagonist.
SaGa Emerald Beyond further refines the highly strategic Timeline Battles the SaGa franchise has been long renowned for. With series mainstais such as the skill to spontaneous acquire abilities through the Glimmer system, tactical ally placement known as Formations, and United Attacks that enable individual skills to connect together to form devastating chain attacks, it offers the best iteration of SaGa's turn-based combat to date.
The new combat system adds more drama than ever before, allowing you to support party members, interrupt enemy actions, and use United Attacks by strategically manipulating the order of ally actions.