Sable's Grimoire: A Dragon's Treasure
With Sable's first year at Amadronia Academy coming to an end, he wants to spend the upcoming break studying in peace while his friends and classmates head home for the holidays.
However, his half-dragon best friend and roommate, Drakan, has been trying to get him to visit her home for months now, and that time has finally come. Before the duo can set off, a surprise visit from Drakan's mother, Nidhogg forces a seemingly cursed artifact onto Sable.