Saltsea Chronicles
Saltsea Chronicles is a new story-driven adventure game from the award-winning indie studio Die Gute Fabrik (Mutazione, Sportsfriends).
Captain Maja’s misfit crew must heist their impounded ship and mount a rescue. Guide the crew across islands of a post-flood world known as ‘Saltsea’. Explore strange and wonderful communities, uncover a deep conspiracy, choose where to go and which crew members to investigate with, and chart a journey through twists and turns, difficulties and delights.
Visit different island communities as you investigate the mystery at the heart of the game. Each built on pre-flood ruins – in beautiful and beguiling ways.
As you explore you will uncover different pathways through a rich and varied series of islands. This flooded world, betrayed by the so-called Hoarders, barely remembers a time before the Flood. They rebuilt on the ruins of what came before, and new talents and technologies took the place of the old. Many surprises await!
In Saltsea Chronicles you guide the entire crew through the story. As well as investigating the mystery of your captain’s disappearance, you will uncover secrets, create and resolve tensions between the crew, and add to your number as you meet others who ask to join you.
Was your captain kidnapped? Or did she leave of her own free will? Keep track of the mystery in Murl’s Log and collect records of your encounters as stickers in the Almanac.
Different playthroughs will take you to different islands, introduce different characters and have dramatic consequences for your crew. You can replay from any chapter and branch your save file to meet new crew members, explore different communities and trace alternative pathways through the rich and gripping story.
From an award-winning and diverse writers room – with experience in Young Adult fiction, film, theatre, poetry and games – Saltsea Chronicles imagines a rich world where communities have rebuilt in the aftermath of disaster, creating a new society of connection, resilience and hope—but one still troubled by the universal questions of how to live together through conflict and change. This wide-reaching story game traces meaningful themes with humour, lightness of touch, and care.