Semblance
Semblance is a innovative platformer with deformable terrain, set in a beautiful minimalist world. It’s a game that asks, what if you could deform and reshape the world itself? Semblance takes the idea of a ‘platform’ in a platformer and turns it on it’s head. What if platforms were actually part of the gameplay, part of the way you solved problems?
Can’t reach a collectible? Just deform and elevate a piece of the ground so that the point you jump from is higher. Nasty spikes in the way? Just deform and push-down the ground lower so that you can pass by. Squish, bounce, squash and transform the world- and yourself to solve problems.
Explore 3 worlds bursting with colorful minimalist charm, quirky critters, and calming vistas. Become hypnotized by each world's dynamically layered score, each with a hint of African aural distinction.
The game allows you to move between puzzles as you wish, never forcing you to find a solution in order to progress and enabling you to come back later. Similarly, the game's narrative is presented expansively, allowing you to explore- and piece together the story for yourself as you roam the game.