The original Shantae adventure returns! First released in 2002, Shantae is the classic action-adventure-platformer that introduced players to the fan-favorite Half-Genie heroine. In her debut title, Shantae hair-whips, dances, and transforms as she seeks out four elemental stones hidden throughout Sequin Land to put a stop to the nefarious lady pirate, Risky Boots. During her quest, she'll explore treacherous labyrinths, gain amazing new powers, conquer mini-games, and meet up with friends such as Bolo, Sky, and Rottytops! This version of the game includes both the standard GBC mode and the GBA-enhanced mode!