Shin chan: Shiro and the Coal Town
So the Nohara family make their way to a small village near Hiroshi’s parents’ home and rent out a traditional Japanese farmhouse.
Ginnosuke, Shinnosuke’s grandfather, bestows the mysteries of country playtime by teaching Shinnosuke how to catch bugs and fish.
A highlight of every evening is when the family gathers around the sunken hearth to savor delicious Akita dishes.
Shinnosuke chases after Shiro until, stopped before him, he notices a mysterious train he’s never seen before.
The mysterious train stops in a lively and prosperous town that seems to have been frozen in time since the Showa era.
In this town called Coal Town, there are energetic working-class people going about their day.
After meeting a mysterious young girl, Shinnosuke becomes friends with these people.