Your mission briefing, Captain Dorin Fischer, is to save the future of humanity by finding a place for us to live. Your training has prepared you to drop into a combat trance as you mow down endless aliens hostiles, but to succeed you'll need expert combat reflexes and piloting skills.
Enemies will come in waves. Stay alive as long as possible to collect salvage to upgrade your ship. But your enemies are improving too, each wave they will get stronger. The only path to the promised new world is to travel through space-time: a gateway between galaxies. Be warned, touching a crystal inside the gate could have dire consequences.