Split
Split is a first-person puzzle game with the unique mechanics of creating copies of yourself and manipulating time. The gameplay combines many different types of puzzles from more and less famous puzzle games and takes them to a whole new perspective.
The Split control panel is riddled with numerous traps that will require both good reflexes and composure. You can try to destroy enemies or escape from them by using time manipulation and your own clones to distract them.
The game's design refers to Brutalism, an architectural style popular around the 1970s. The levels are full of nooks and crannies, which may seem empty at first glance, but lead to interesting places.