SteamWorld Build
There's an abandoned mine sitting under your town, and it’s rumored to be filled with ancient tech that holds the key to escaping the impending doom. Use the natural resources above ground and the abundant ores buried in the mine to expand your town. Stimulate new residential tiers to join the quest to dig deeper, unearth untold riches and ultimately help them to hightail it off the planet!
As the town expands in all directions, new kinds of steamfolk find their way to the settlement - and their needs are ever more complex to satisfy. To keep everyone content, you'll need to make sure everyone works their darn hardest.
As you go hunting deeper and deeper in the mine after riches, eventually something will start hunting you back. Defend your workers from creepy creatures and keep the walls from caving in as you explore the deeper levels of your mine.